سْــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

:::The best thing about me is you::::

:::: Nothing Special About Me.. Yang Baik Datang DaripadaNya..Yang Kurang Datang Dari kelemahan Diri Sendiri ::



Sunday, September 5, 2010

.:: SALAM LEBARAN ::.




سْــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

assalamualaikum semua....

hmmm sya belum lg pulang ke kampung... huhuh sedih jgkla bila tggal sorg2 nie...insyaALLAH minggu depan saya blk... LABUAN TUNGGUUUUU.....
hmmm hari ni hari ke 26 kita berpuasa..... hmm malam nie mlm tujuh likur sudah...
tidak lama lg kita akan menyambut AIDILFITRI....AIDILFITRI disambut sebagai suatu kemenangan bagi orang yang dapat mengerjakan ibadat puasa Ramadan dengan sempurna.

Kemenangan itu bukan saja kerana berjaya mengawal nafsu makan dan minum selama sebulan pada siang hari sepanjang Ramadan, malah kejayaan menghalang diri daripada melakukan perkara dilarang. Kerana itu Allah menganugerahkan satu hari untuk kita sama-sama meraikan kejayaan daripada kemenangan itu.

Kalimat 'fitri' sendiri bermaksud fitrah iaitu dengan kejayaan manusia balik kepada fitrah yang asal.

Fitrah asal ini sebenarnya suatu permulaan kejadian manusia yang sememangnya bersih daripada dosa dan noda.

Oleh kerana ia dikatakan sebagai perayaan keagamaan, maka cara menyambut hari raya itu sendiri perlulah mengikut adab dan peraturan tertentu.

Apabila saja diumumkan hari raya, maka mulakanlah malamnya dengan aktiviti ibadat. Ini seperti memperbanyakkan solat sunat, bertasbih, bertakbir dan bertahmid sebagai tanda kesyukuran.

Sebelum takbir berkumandang sebelum ajal menjemput sebellum jaringan internet over load saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.

Saya juga mengambil kesempatan untuk meminta maaf kepada kawan-kawan semua biasalah kadang-kadang mata ini salah melihat.... kadang-kadang mulut ini salah berucap.....dalam kelembutan lidah pasti ada ketelanjuran kata.... dalam gurau senda tentu ada khilaf dan dosa oleh saya mohon maaf zahir batin tidak kira d mana anda berada.

SELAMAT HARI AIDILFITRI buat anda semua... semoga anda bergembira di hari lebaran disamping keluarga dan org2 tersayang.........

p/s beraya beraya jgk tapi jaga diri tau.... sapa2 yang dpt dtg rumah tu dtgla k... heeee kawan-kawan di LABUAN kita jumpa nntiii... heeee

2 comments: