سْــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

:::The best thing about me is you::::

:::: Nothing Special About Me.. Yang Baik Datang DaripadaNya..Yang Kurang Datang Dari kelemahan Diri Sendiri ::



Wednesday, August 10, 2011

.:: Adakah Cinta Memerlukan Sebab? ::.

Dalam satu kisah Percintaan yg menarik.Sepasang suami isteri berjalan ditepi tasik yg indah.Kemudian mereka berhenti dibangku ditepi tasik. kemudian isteri bertanya kepada suami.

Isteri: Mengapa abg menyukai sya? Mengapa Abg mencintai saya?

suami: abg tidak boleh menerangkan sebabnya namun abg memang menyayangi dan mencintai syg..

isteri: bagaimana abg boleh kata abg syg dan cintakan saya sedangkan abg x boleh terangkan?

suami: Betul abg tak tahu tp abg boleh buktikan abg mmg cintakn syg..

isteri:saya tak mahu bukti sya nak abg terangkan jgk. kawan-kawan saya yg lain yang ada suami yang ada teman lelaki semua tahu kenapa mereka dicintai. dalam bentuk puisi dan syair lg xkn abg tak tahu sebabnya.

si suami menarik nafas panjang...dan berkat " baiklah! abg mencintai syg sebab syg cantik , suara syg merdu, penyayang dan selalu igt kat abg. Abg juga suka senyuman syg dan setiap kali syg melangkah disitu jugak abg berada.

si isteri tersenyum puas hati dengan penerangan suaminya. namun selang beberapa hari si isteri terlibat dalam kemalangan dan koma.si suami amat sedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isteri sedang koma tp dia tahu yg isterinya pasti dpt mendengar.

"sayang jika disebabkan suara aku mencintaimu... sekarang bolehkah engkau bersuara ?? Tidak!! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintaimu ... sekarang bolehkah engkau menunjukkannya.. tidak!! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

jika disebabkan senyumanmu aku mencintaimu...sekarang bolehkah engkau tersnyum?? tidak!! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

jika disebabkan setiap langkahmu akku mencintaimu... sekarang bolehkah engkau melangkah ... tidak.. oleh itu sekali lagi aku tidak boleh mencintaimu.

jika cinta memerlukan sebabnya seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintaimu lagi. adakah cinta memerlukan sebab?? Tidak!! aku masih mencintaimu dulu,kini dan selamanya itulah ku katakan cinta tidak memerlukan sebab.kadangkala perkara tercantik dan terbaik didunia tidak boleh dipegang dan dilihat tetapi... ia boleh dirasai didalam hati.....

Maka menitisla airmata si isteri yang masih koma itu....

* adakah cinta memerlukan sebab???

2 comments:

  1. cinta tak memerlukan sebab... kerana cinta itu adalah perasaan yg ikhlas dr jiwa :)

    ReplyDelete